Spis treści
Słowo od Redaktorów Tematycznych | |
Agnieszka Ogonowska, Marek Pieniążek | 3-5 |
Rozprawy i studia
Multimedialność w inscenizacji dramatu antycznego. "I Ifigenia" Tomasza Bazana | |
Małgorzata Budzowska | 6-19 |
Dramaturg jako archiwista. O stylu montażu dokumentalnego Witolda Wandurskiego i sceny robotniczej | |
Lilianna Dorak-Wojakowska | 20-35 |
„Ruch muzykalny” jako ucieleśnienie afektu i metoda wychowania człowieka. Taniec i psychoanaliza na początku XX wieku w Rosji | |
Anastasia Nabokina | 36-48 |
Uczeń, widz, współtwórca – wartości edukacyjne tańca i dziedzictwa teatru baletowego w kształceniu dzieci i młodzieży | |
Anita Makuszewska | 49-59 |
„Teatr będzie na świecie źródłem nauki dla wszystkich” (Natjaśastra) – o edukacyjnych aspektach indyjskiego tańca klasycznego | |
Agnieszka Wójcik | 60-76 |
Artystyczne transmisje afektu | |
Marek Pieniążek | 77-90 |
The value of theatre as a teaching method in tertiary education: the activities of the Students’ Drama Club at the University of Oradea | |
Éva Székely | 91-99 |
Międzynarodowa edukacja teatralna na przykładzie polsko-francuskich projektów artystycznych „Szekspir Projekt” i „MOON” | |
Anna Krzemińska | 100-113 |
Spotkania. Współpraca Michała Borczucha z dziećmi oraz osobami niepełnosprawnymi | |
Zuzanna Berendt | 114-122 |
Drama w przedszkolu – jej zintegrowany potencjał | |
Elżbieta Kwiatkowska | 123-138 |
Samodzielność i nieśmiałość młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym w procesie działań teatroterapeutycznych | |
Monika Masłowska, Grażyna Aondo-Akaa | 139-151 |
Wybrane gesty i formy parateatralne jako narzędzia wspomagania komunikacji z osobami w wieku senioralnym | |
Agnieszka Ogonowska | 152-166 |
Recenzje
Istnieje jedynie dzisiaj | |
Magdalena Stoch | 167-168 |
Sprawozdania
Międzynarodowe warsztaty arteterapii na Uniwersytecie w Lublanie, czyli dlaczego potrzebujemy sali teatralnej | |
Marek Pieniążek, Alenka Vidrih | 169-171 |
Contents | |
174-175 |
Kolegium Recenzentów - 2019 | |
176 |
Impressum
Stopka redakcyjna bieżącego numeru | |
ISSN 2083-7275, e-ISSN 2391-4432, DOI 10.24917/20837275
Studia de Cultura by Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License.