Spis treści
Słowo do Redaktora | |
Bogusław Skowronek | 3-5 |
Kultura i sztuka
„Zgorszenie postludzkie” - posthumanistyczne definiowanie zgorszenia w obszarze technologii, informacji i relacjach międzygatunkowych | |
Jan Stasieńko | 6-24 |
Sztuka „gorszenia”, czyli o zgorszeniu jako doświadczeniu dzieła. Konteksty i uwarunkowania | |
Ryszard Solik | 25-36 |
„Detronizacja powagi”. Szkic o obecności campu w polskiej prozie | |
Dominika Kotuła | 37-45 |
Hermanna Nitscha Teatr Orgii i Misteriów jako powód do zgorszenia? | |
Krzysztof Wałczyk | 46-62 |
Literatura
„Przepisane” historie życia Chrystusa: Panna Ferbelin Stefana Chwina oraz Ewangelia według Jezusa Chrystusa Jose Saramago | |
Agnieszka Ogonowska | 63-72 |
Czy istnieje jeszcze tabu? Kilka refleksji na temat prozy polskiej po roku 1989 | |
Iwona Pięta | 73-80 |
Poetyka gorszenia? Sacrum w kontekście autonomizowania się sloganu reklamowego we współczesnej polskiej prozie, poezji i dramacie | |
Bogusława Bodzioch-Bryła | 81-94 |
Gorsząca inność. Dziecko jako abiekt | |
Jakub Rawski | 95-104 |
Film
Dzieje grzechu, czyli kontrowersje wokół polskiej recepcji twórczości filmowej Waleriana Borowczyka | |
Paulina Kwas | 105-112 |
Zgorszenie jako strategia walki szwedzkich artystów filmowych ze społeczeństwem | |
Tomasz Adamski | 113-122 |
Język
Wulgaryzmy jako problem dla leksykografa (nie tylko w związku z pracami nad Wielkim słownikiem języka polskiego PAN) | |
Piotr Żmigrodzki | 123-131 |
Wulgarny internauta, czyli kilka słów o zgorszeniu w sieci | |
Małgorzata Kuruc | 132-147 |
Językowe konceptualizacje czynności autoerotycznych. Rekonesans lingwistyczno-kulturowy | |
Bogusław Skowronek | 148-157 |
Glottodydaktyka
Czy podręczniki do nauczania języka polskiego jako obcego mają marginesy? | |
Joanna Paździo | 158-170 |
Zapożyczenia z języków romańskich – gorsze zapożyczenia? Rola galicyzmów i italianizmów w nauczaniu języka polskiego jako obcego | |
Agnieszka Jasińska | 171-179 |
Sprawozdania
Bruno Schulz jako bohater narracji muzealnych | |
Agnieszka Ogonowska | 180-187 |
ISSN 2083-7275, e-ISSN 2391-4432, DOI 10.24917/20837275
Studia de Cultura by Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License.